Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Конфлікт інтересів є поширеним явищем в діяльності публічних службовців. Детальніше про його сутність та складові Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) роз’яснювало тут.
Сьогодні розглянемо, яких кроків слід дотримуватися посадовцю, якщо в його роботі все ж виник конфлікт інтересів, або його підлеглий повідомив про наявний конфлікт інтересів.
Дії посадовця, в якого з’явився конфлікт інтересів у службовій діяльності
Головне, що необхідно пам’ятати публічному службовцю: конфлікт інтересів має бути врегульований. До врегулювання конфлікту інтересів забороняється вчиняти пов’язані з ним дії чи приймати рішення.
Крім того, до кінця наступного робочого дня після того, як публічний службовець дізнався про наявний в нього конфлікт інтересів, він зобов’язаний повідомити про це безпосереднього керівника або іншу визначену законодавством особу чи НАЗК.
Конфлікт інтересів може бути врегульований рішенням безпосереднього керівника чи іншої уповноваженої особи (зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів) або самостійно публічним службовцем шляхом позбавлення відповідного приватного інтересу (самостійне врегулювання конфлікту інтересів).
Кому та як повідомити про конфлікт інтересів?
Для різних категорій публічних службовців адресат повідомлення про конфлікт інтересів може бути різним.
Ці категорії умовно можна поділити на:
Форма повідомлення про конфлікт інтересів не регламентована законодавством, однак НАЗК радить зробити це письмово, скориставшись формою та зареєструвавши документ в системі діловодства. Письмове звернення, по-перше, буде офіційним підтвердженням того, що Ви поінформували про наявність конфлікту інтересів, а по-друге, надасть керівнику можливість ретельно оцінити ситуацію та вибрати найбільш ефективний спосіб її врегулювання.
Як діяти керівнику, якщо підлеглий повідомив, що у нього наявний конфлікт інтересів?
Якщо Ви працюєте на публічній службі та маєте підлеглих, врегулювання конфлікту інтересів у команді — це ваша зона відповідальності.
У разі отримання від підлеглого повідомлення про конфлікт інтересів, у Вас є два робочі дні, щоб ухвалити рішення та сповістити його про обраний спосіб врегулювання.
Як обрати правильний захід? Це залежить від конкретних обставин - і ось ключові варіанти вирішення.
Важливо! Застосовувати конкретний захід можна лише у випадку, коли всі необхідні умови для цього виконуються. Якщо хоча б одна з умов не дотримана, такий захід використовувати не можна.
Для того, щоб розібратися, який захід зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів краще обрати у вашому випадку радимо пройти тест для керівника із визначення найоптимальнішого заходу зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів у підлеглих.
Ефективне врегулювання конфлікту інтересів — це запорука прозорої та доброчесної роботи вашої команди!